Inte riktigt vad jag hade väntat mig..

Nej, det var ju inte direkt en fast tjänst på avdelningen jag vill jobba på som jag väntade mig den dagen jag skulle gå in till chefen och berätta att vi väntar barn. Men så blev det och det är sådan lättnad att det nästan är svårt att förstå!

Tisdag morgon klockan 9.00 skulle jag ha befunnit mig på jobbintervju på 18GOR. (Saken hör till den att då jag är LAS:ad så får jag inte tacka nej till tjänster jag blir erbjuden, så hade jag blivit omtyckt så hade jag fått byta jobb.) 
Tisdag morgon 07.45 vill min chef prata med mig. Hon erbjuder då samma förutsättningar som GOR och jag blir naturligtvis skitglad men fruktansvärt nervös då jag inser att jag just då efter att hon erbjudit mig en tjänst måste berätta att jag är gravid.
Meeeeen, det hann jag inte, för några sekunder senare slänger hon ur sig "ja, sen har jag ju hört att du väntar barn" mohaha.. nån har skvallrat.. men men, hon verkade inte så upprörd. Hon tyckte dock att jag skulle ha berättat tidigare, men det har jag ingen skyldighet till och jobberbjudandet kom ju trots att hon visste om graviditeten så det måste ju vara ett tecken på att hon faktiskt vill ha mig kvar :)

Nu har jag i alla fall min egen hemavdelning och det känns så skönt att veta att jag får komma tillbaka efter mammaledigheten till mina mysiga kollegor :)


nygravid/nygift Sandra på bröllopsresa i värmen :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bara att gratta!! Stolt över dig!! Kraaam!

2010-10-23 @ 19:05:09
Postat av: åza

Vilket härligt erkännande. De var ju helt klar rädda att missta dig. Stort grattis och massor av lyckatillkramar :)

2010-10-23 @ 19:38:18
URL: http://pimmelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0