Hotell bokat, men inte till mig!

Nästa vecka är det dags för kidsens höstlov och Filippa är hos oss hela veckan.
Matte har tagit semester hela veckan så dom ska kunna hitta på massa skoj när jag är på jobbet.
Jag har i alla fall lovat Lippa en tur till badhuset.. (kommer dö, det kommer va packat med folk) och hon ska ta med sig sin kompis. Skönt nu när dom är tio så slipper jag vara med i vågorna :P

På onsdagen kommer Matte och Lippa åka tåg till Stockholm och gå på bio på kvällen, övernatta på hotell och sedan gå på Skansen på torsdagen. Kommer nog bli jättemysigt för dom. Jag jobbar kväll på onsdagen och dag på torsdagen så jag kommer knappt märka att dom är borta :P

Man får väl hålla tummarna att det inte blir massa krångel med tågen.. Sist Matte och jag var i Stockholm satt vi ju fast på T-centralen i massa timmar innan vi ens kom med ett tåg. Usch det var inte kul. Snökaos/tågkaos och jag trodde på allvar att vi skulle behöva ringa våra jobb och säga att vi inte kunde komma dagen efter då vi var fast i Stockholm. Men det löste sig till sist. Dock fick vi ju åka tåg till Flen, bli upphämtade av mamma och åka i ilfart till Sparreholm för att 20 minuter senare gå på bussen till Eskilstuna. Fy fan vilken dag. Men hem kom vi.

Hoppas SJ har skärpt till sig till i vinter. Inte för att det verkar så, men man kan ju hålla tummarna för alla stackarns pendlare. Prev tillexempel, och lillebror som åker varje dag till jobbet.





Kommentarer
Postat av: ♥ L A I L A ♥

Du verkar vara en sån fin person :)

2010-11-10 @ 16:45:30
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: lucke

Hejsan, planer för kvällen? :)

2010-11-13 @ 19:06:37
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Bloggarmaja

får verkligen hoppas på det, vill kunna ta mig dit jag ska utan problem :)

2010-11-13 @ 20:31:02
URL: http://bloggarmaja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0