jobbhelgen över

äntligen är jobbhelgen överstökad för denna gången... nu är ja ledig 3 helger på raken.. lovely..

denna dagen har nästintill bara bestått av såromläggningar, exempelvis: amputation-op-sår där det öppnats ett hål på 7 cm fullt med var o äckel där jag även plockade bort ca 15 suturer, fotfraktur med skruvar (omläggningen tog 45 min, pillrigt som fan), THA-op-sår (total höftartroplastik), och även ett par till op-sår varav en till med suturer som skulle bort. hade med mig två duktiga T2:or som kollade och hjälpte till.. de fick ta några suturer på tanten som ställde upp som försökskanin.. vilket dom fixade galant.. Blev även nån u-odling och en sår-odling. trevlig dag, men trött efter helgen..

käkade precis riktigt smarrig köttgryta med ris.. mumma.. snart blir det lite tv-tittande.. sen längtar jag till sängen.. guuuud så skönt att få sova imorn :)

Kommentarer
Postat av: josefin

nice design :)

2009-05-12 @ 08:43:57
URL: http://josefingustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0