the weekend

nu har Lippa åkt hem.. har varit en lyckad helg, hunnit med och gjort  många roliga saker.. i fredags efter att hon kom hit så gick vi ut och åkte inlines :| ska påpekas att det var första gången på år och dar, och att jag dessutom aldrig varit nån kung på sådana rullande skor. men så begav vi oss.. första hindret var att ta sig upp för källartrappan med dessa saker på fötterna.. men det gick till slut. en och en halv timma senare ringde matte och frågade vart vi var någonstans.. då hade han hunnit sluta jobbet och kommit hem :P inte var det meningen att vi skulle vara borta så länge inte.. men när man väl var igång var det ju faktisk ganska kul.. senare blev det några stooora pärlplattor lagda och kvällen slutade med Happy Feet och ett antal insomningar :P ojoj.. kommer inte ihåg slutet denna gång jag såg den heller :P 
   
 
               

                                början av vårt stora projekt  + resultat

i lördags började vi alla med sovmorgon.. jag vaknade 9.. filippa vid halv 10 och matte väckte vi tillsammans :P nu har jag lärt Lippa o älska smoothie :P vi har gjort både milkshake o smootiesar i helgen..  gott gott. efter frukost tog vi cyklarna till skjulsta och sprang runt och njöt i naturen. hittade både en snok och en huggis.. och en jäkla massa änder.,. sedan bar det ut med inlines igen.. ytterligare en och en halv timma.. denna gång blev det ajaj i heeela kroppen.. men vi ramla inte en gång. in o käka köttfärssås som matte hade lagat när vi var borta.. smarrigt! sen la vi oss o vila middag :P kämpigt o va inlinesnybörjare :P sen bakade jag en daimkaka tänkt till söndagsfika med svärmor o svärfar... på kvällen blev det ytterligare en film, Vilddjuren. jag somnade inte!! 
 


                                       

                          

idag då.. upp klockan 8.. käka frulle.. in i duschen, sen iväg till parken zoo på cykel,.. har ju varit kanonväder idag.. t-shirt/linne och uppvikta jeans för alla tre.. så skönt.. har tagit massa kort.. både matte o jag har sprungit runt med våra kameror.. nördar :P härjade runt därinne i några timmar. sen bar det av till Max för att äta lunch vid halv 3.. sen lunch.. men men.. skönt o få parken avklarad innan man käkar.. sen drog vi hem till svärmor o svärfar o käkade daimkakan från igår.. den blev väldigt söt och väldigt kladdig.. men god :P vi hann i princip bara hem därifrån och plocka fram pärlplattegrejer så kom dom o hämta henne.. 

                   
     lilla äventyrsfamiljen



Kommentarer
Postat av: josefin

vart tog frågorna vägen?! läste jag så fort att jag inte hann se frågorna.. vem vet.. du får en kommentar i alla fall. hoppas maten vart god :)

2008-05-04 @ 21:55:39
Postat av: josefin

vågade först inte kolla på orm bilden. men sen vart jag tvingad av mitt inre jaaag... usch va äcklig den var!!!!

2008-05-04 @ 21:56:42
Postat av: Karolina

ojsan, vilken helg :) mysig! håller med jossan om ormen, huuuua. Man ska inte slösa bilder på att ta på äckliga ormar ju...:)

2008-05-05 @ 17:10:37
URL: http://iiina87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0